توقیف ۵ شناور و محموله بزرگ کالای ممنوعه در آب‌های بندرعباس معتمدیان: برخی مدارس استان تهران سه شیفته هستند علت مرگ جوان ایرانی در آفریقای جنوبی چه بود؟ ماجرای همه‌گیری ویروس جدید در قم چیست؟ / توضیحات دانشگاه علوم پزشکی پیدا شدن ۷۴ جسد در مخزن سد کرج حقیقت داشت؟ نحوه مراحل گزینش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ماجرای فوت دانشجوی دانشگاه شیراز در خوابگاه چه بود؟ رأی محکومیت شبنم نعمت زاده به ۲۰ سال حبس نقض شده است تغییرات در دریافتی معلمان؛ شمول کسور بازنشستگی فرهنگیان اعلام شد نحوه فعالیت مدارس خوزستان اعلام شد هشدار هواشناسی به این مناطق تهران / پیش بینی وضعیت جوی ۲۶ آبان ۱۴۰۴ ماجرای صدور کارت‌های صلیب سرخ، کهنه سربازان، معیشت و غرامت برای آزادگان چیست؟ تونل توحید ساعاتی دیگر مسدود می‌شود ۳۰۳ هزار سایت قمار مسدود شدند استانداری تهران: خروج بیش از ۴۷۰ هزار نفر از اتباع غیر مجاز از ایران، موجب آزادسازی ۳ هزار کلاس درس شده بزرگ‌ترین محموله مخدر شیشه در جنوب شرق کشور زمین گیر شد

تشکری هاشمی:مسئولیت رفع آلودگی هوا با ۲۳ دستگاه است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه مسئولیت ۲۳ سازمان در حوزه آلودگی هوا رافع مسئولیت ما نیست، گفت: مدیریت شهری، مسئول اداره شهر و تمشیت امور آن است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 28
کد خبر: ۱۷۰۶۲۷

به گزارش راهبرد معاصر سید جعفر تشکری هاشمی لزوم تشکیل یک بانک اطلاعات قوی و منسجم آماری از تصادفات به منظور تجزیه و تحلیل دقیق حوادث رانندگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در بروز تصادفات، ممکن است ده‌ها عامل مؤثر باشند و لذا حضور تیم‌های مجرب کارشناسی در صحنه تصادف به ویژه سوانح منجر به فوت و جرح برای بررسی چرایی و چگونگی وقوع تصادفات ضرورت دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اعلام اینکه بر اساس بررسی‌های به عمل آمده، به طور متوسط عامل انسانی، دلیل بروز ۹۰ درصد تصادفات است، افزود: از این رو، لازم است در کنار مهندسان راه و کارشناسان ترافیک، تیمی متشکل از جامعه‌شناسان، روان‌شناسان، متخصصان علوم رفتاری و استادان آموزش نیز چرخه‌ای را که منجر به وقوع تصادف می‌شود، مورد بازبینی و واکاوی قرار دهند.

فراگیری رانندگی در حفظ آیین‌نامه و تمرین پارک دوبل خلاصه نمی‌شود

وی با اشاره به لزوم تغییر نگاه به جرایم رانندگی از ابزاری تجاری به اهرمی با نقش بازدارندگی در کاهش و کنترل تصادفات، اظهار کرد: واقعیت این است که خیلی از عناوین فعلی جریمه‌ها، تأثیر چندانی در جلوگیری از تخلفات حادثه‌خیز و ارتقای ایمنی ترافیک ندارند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه یکی از دلایل کاهش نسبی آمار تصادفات تهران و فوتی‌های ناشی از آن، افزایش بار ترافیک بزرگراه‌هاست که منجر به کاهش سرعت خودروها شده است، تصریح کرد: واقعیت این است که فرا گرفتن رانندگی در حفظ آیین‌نامه و تمرین پارک دوبل خلاصه نمی‌شود و حوزه‌های آموزشی و مهارتی در این فرآیند مغفول واقع شده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه مخالف این هستم که بگوییم سازمان‌های مختلف در موضوعات شهری مسئول هستند و ما هم یکی از آنها هستیم و به این ترتیب، از خودمان رفع مسئولیت کنیم، خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم در مورد آلودگی هوا ۲۳ سازمان یا در موضوع تصادفات، چندین سازمان مسئول هستند، رافع مسئولیت ما نیست، چرا که به هر حال مدیریت شهری، مسئول اداره شهر و تمشیت امور آن است./مهر

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار